Vi hjälper ert företag att få ökad förståelse för era kunder genom att samla in och jämföra information om beteenden på webben, livshändelser, vad som ledde till konvertering, interaktion i olika kanaler och mycket mer. Vi ger er verktygen ni behöver för att omvandla er data till ökad lönsamhet.
Kundberättelser
Mini Rodini:
"Vi gav Nevermind i uppdrag att analysera 12 månaders orderhistorik och är väldigt nöjda med insikterna vi fick tillbaka. Kundernas köpbeteende, instegsprodukter, vilka produkter som leder till återköp och beteende i olika länder/regioner. Det var skönt att få vissa antaganden bekräftade, men även se mönster som vi inte kände till eller anat. Vi kommer ha mycket nytta av insikterna i vår fortsatta resa"
Håkan Ström, VD Mini Rodini
MEDS:
"Vi tog in Nevermind som rådgivare kring tracking och A/B-testning. Jag är väldigt nöjd med råden vi fick. Detta hjälper vår fortsatta resa som Sveriges bästa nätapotek."
Adham Shawwaf, CTO MEDS
Kundsegmentering
Problem:
"Vi spenderar väldigt mycket pengar på digital marknadsföring men lyckas inte göra annonserna tillräckligt relevanta för att öka konverteringen."
Mål:
Relevant, effektiv marknadsföring med hjälp av segmenterade kampanjer för rätt målgrupp.
Använd för att:
- Öka kundlojaliteten och konverteringen.
- Öka ROAS (Return On Advertising Spend).
Lösning:
Identifiera vilka dina kunder är.
- Ta reda på deras behov.
- Skapa kundporträtt.
- Hitta beteendemönster.
- Segmentera kunder efter liknande egenskaper och beteenden.
Kundresan
PROBLEM:
“Vi annonserar i flera olika kanaler men vi har dålig koll på vilka som faktiskt leder till köp.”
MÅL:
Överblick av hela kundresan och insikt i vilka kanaler och kampanjer som bidragit till konvertering.
ANVÄND FÖR ATT:
- Fördela framtida resurser optimalt och maximera avkastningen på er marknadsföringsinvestering.
LÖSNING:
Använd AI för att sammankoppla din konvertering i olika marknadsföringskanaler.
- Gå igenom site tracking-data (besökta sidor, reklamkanaler, add-to-cart, go to checkout etc.)
- Skapa en attributionsmodell.
- Spara och uppdatera resultaten i data warehouse.
Förutspå köp
PROBLEM:
“Vi tappar många kunder sent i köpresan, när de har tittat på en produkt flera gånger eller kanske till och med lagt den i varukorgen.”
MÅL:
Identifiera kunder som är nära att konvertera och rikta betald marknadsföring till dem.
ANVÄND FÖR ATT:
- Rikta reklam till relevanta kunder.
- Visa relevanta relaterade produkter för kunden.
- Öka ROAS (Return On Advertising Spend).
LÖSNING:
- Gå igenom site tracking-data (besökta sidor, reklamkanaler, add-to-cart, go to checkout m.m.).
- Skapa en modell baserad på historisk data med hjälp av till exempel random forest classifier.
- Spara och uppdatera resultaten i data warehouse.
- Rikta betald marknadsföring till kunder som är troliga att konvertera.
Smart produktlistning
PROBLEM:
“När man bläddrar runt på vår site är det alltid de senast inkomna produkterna som visas, även om de inte finns i lager, har väldigt dålig marginal, eller trots att jag precis lagt dem i varukorgen.”
MÅL:
Sortera produktlistningar och sökresultat baserat på lagersaldo, popularitet, personlig preferens, säsong m.m.
ANVÄND FÖR ATT:
- Förbättra shoppingupplevelsen.
- Öka konverteringen.
- Öka förtjänsten.
LÖSNING:
Gå igenom data (ordrar/varor/search ord/sidvisningar etc.).
- Skapa en icke personaliserad rankingmodell baserad på viktiga metrics för verksamheten såsom: marginal, antal i lager, storlek på varukorg där produkten ingår.
- Individualisera modellen genom att lägga till besökarens preferenser, lyx/budget, kvinna/man, färg/doft etc